lördag 10 november 2012

Dryckproblem?

Jag tillhör den ytterst lilla skaran av människor som inte dricker kaffe. Har försökt att gilla det, just för den sociala biten men det fungerar inte ritkigt. Jag och Cola Zero däremot, vi vart vänner på riktigt. Jag har under de senaste 6 åren, alltid haft denna dryck i kylskåpet. Kunde dricka allt från en burk till fem om dagen. Detta förändras dock för ca en månad sedan. Jag går numera förbi burkarna i affären. Dock är det inte drickan i sig jag vill fly ifrån i första hand, utan det är innehållet i just Zero. Anledningen till att jag druckit just Zero är för att jag har velat undvika kalorierna. Men ska jag undvika sötningsmedel, så återkommer kalorierna i samma veva. Visst att det är ett alternativ att drika ramlösa, loka etc. Men jag kan inte svälja denna typen av dryck utan att få rysningar som sprider sig som en löpeld genom hela kroppen (Det smakar samarin!).
Får fortsätta grubbla på dryckproblemet..

- Vatten är gott, men ganska så smaklöst -

/Vv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar