måndag 31 december 2012

Det här med att sluta röka..

När jag gick och la mig, den sista Oktober, så rökte jag min sista cigarett. När jag slog upp mina trötta ögon morgonen den första November, så slogs jag av tanken; vad har jag gett mig in på. Det har snart gått två månader sedan jag rökte, och jag skulle ljuga om jag säger att jag inte är röksugen. Den som säger att det är lätt, får gärna berätta vilken planet denne kommer ifrån för då skulle jag genast flytta dit. Jag rökte när jag var glad, ledsen, nedstämd, exalterad, ja det spelade ingen roll vilket humör eller sinnesstämmning som innfann sig, jag rökte oavsett.
Om jag saknar cigaretterna? Ja med stort J blir svaret. Tror dock jag har funnit ett substitut som inte är farligt... onecig! Jag FÅR röka, eller åtminstone hålla en cigarettliknande skapelse mellan fingrarna, ta ett bloss och blåsa ut rök. Det är nog det närmaste man kommer om man vill vara utan nikotin..

"Jag kan också röka.. med gott samvete"

/Vv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar